RÓWNE SZANSE EDUKACYJNE - PODSUMOWANIE PROJEKTU
Zakończyła się trwająca cały rok szkolny 2024/2025 realizacja projektu „Równe szanse edukacyjne” nr: FEMP.06.10-IP.01- 0147/24 dofinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w ramach Programu Fundusze Europejskie dla Małopolski 2021 – 2027 Działanie 6.10 Wsparcie kształcenia ogólnego Typ A Edukacja włączająca w szkołach i placówkach systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne. Projekt skierowany był do uczniów liceum ogólnokształcącego, szczególnie tych ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, oraz nauczycieli prowadzących kształcenie ogólne.
Głównym celem projektu było zwiększenie szans edukacyjnych uczniów LO poprzez stworzenie warunków umożliwiających rozwój indywidualnego potencjału każdego ucznia, wsparcie ich rozwoju osobistego oraz integrację społeczną – w sposób uwzględniający indywidualne potrzeby, z poszanowaniem zasad równości i niedyskryminacji.
W projekcie wzięło udział 93 uczniów LO, korzystając z różnorodnych form wsparcia, w tym:
- zajęciach dydaktyczno-wyrównawcze z matematyki – wspierających uczniów w opanowywaniu podstawowych wiadomości i umiejętności
- zajęciach rozwijających z biologii, chemii i matematyki – umożliwiających pogłębianie wiedzy i rozwijanie pasji naukowych
- zajęciach specjalistycznych rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne
- wyjazdach integracyjnych do Krakowa lub/i Warszawy – wspierających budowanie pozytywnych relacji rówieśniczych oraz wzmacniających poczucie przynależności do społeczności szkolnej.
- szkoleniu antydyskryminacyjnym dla uczniów - liderów i nauczycieli – ukierunkowanym na tworzenie bezpiecznego, wspierającego i wolnego od uprzedzeń środowiska szkolnego. Następnie młodzieżowi liderzy wykorzystując zdobytą wiedzę podczas szkolenia poprowadzili specjalną godzinę wychowawczą, podczas której przedstawili swoim kolegom i koleżankom z klasy tematykę przemocy, dyskryminacji oraz nierówności społecznych, rozwijając jednocześnie umiejętności rozpoznawania, reagowania oraz skutecznego przeciwdziałania tym zjawiskom w środowisku szkolnym
Ponadto ze środków projektowych zostały zakupione pomoce dydaktyczne, sprzęt i materiały edukacyjne – umożliwiające prowadzenie zajęć w sposób dostosowany do potrzeb uczniów, w tym także tych ze SPE. Zakupione pomoce dydaktyczne i sprzęt stanowić będą trwałe wyposażenie pracowni przedmiotowych, co przyczyni się do podniesienia jakości kształcenia w kolejnych latach. Będą one wykorzystywane również przez przyszłe roczniki uczniów, zwiększając atrakcyjność zajęć oraz wspierając indywidualizację procesu nauczania.
Realizacja projektu umożliwiła uczniom nie tylko lepsze przygotowanie do edukacyjnych wyzwań, ale także wzmocnienie ich kompetencji społecznych i emocjonalnych. Dzięki zrealizowanym działaniom szkoła stworzyła bardziej otwarte, przyjazne i równościowe środowisko edukacyjne, w którym każdy uczeń – niezależnie od swoich trudności – mógł rozwijać się zgodnie ze swoimi możliwościami. Dziękuję za udział wszystkim zaangażowanym w realizację działań projektowych.
Lider JD
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |