Zespoły przedmiotowe
Nauczyciele danego przedmiotu lub nauczyciele grupy przedmiotów pokrewnych tworzą zespoły przedmiotowe. W szkole istnieją następujące zespoły przedmiotowe:
- (1) Zespół nauczycieli przedmiotów humanistycznych (język polski, wiedza o kulturze, wiedza o społeczeństwie, religia, historia, historia
i społeczeństwo oraz nauczyciel przedsiębiorczości, - (2) Zespół nauczycieli matematyki, informatyki,
- (3) Zespół nauczycieli języków obcych,
- (4) Zespół nauczycieli przedmiotów przyrodniczych (biologia, chemia, fizyka, geografia),
- (5) Zespół nauczycieli wychowania fizycznego i edukacji dla bezpieczeństwa,
- (6) Zespół nauczycieli zawodu w branży gastronomia-ekonomia-turystyka,
- (7) Zespół nauczycieli zawodu w branży mechaniczno – budowlanej.
Pracą zespołu przedmiotowego kieruje powołany przez Dyrektora Szkoły lider zespołu:
- (1) mgr Anna Wypasek-Śledź
- (2) mgr Małgorzata Makowiec
- (3) mgr Katarzyna Papuga
- (4) mgr Rafał Radźko
- (5) mgr Mariusz Lasota
- (6) mgr inż. Marta Kwaśniewska-Kobylarczyk
- (7) mgr inż. Dawid Kosakowski
Cele i zadania zespołu przedmiotowego obejmują:
1) zorganizowanie współpracy nauczycieli dla uzgadniania sposobów realizacji programów nauczania, decyzji w sprawie wyboru programów
i przystosowania ich do obowiązującej liczby godzin,
2) opiniowanie opracowanych przez nauczycieli poszczególnych przedmiotów programów nauczania,
3) ustalenie wymagań edukacyjnych i kryteriów ocen w ramach przedmiotowych systemów oceniania,
4) korelowanie treści nauczania przedmiotów pokrewnych,
5) wspólne opracowywanie sposobów badania osiągnięć i postępów edukacyjnych,
6) organizowanie wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego oraz doradztwa metodycznego, szczególnie dla początkujących nauczycieli stażystów, kontraktowych i praktykantów poprzez:
- organizowanie i uczestnictwo w lekcjach koleżeńskich,
- udział w kursach specjalistycznych, studiach podyplomowych, odczytach, sympozjach, projektach edukacyjnych,
- poznawanie i popularyzację najnowszych publikacji pozwalających doskonalić warsztat nauczyciela, pogłębić jego wiedzę teoretyczną i metodyczną,
- pomoc w samokształceniu,
7) współdziałanie w organizowaniu pracowni, w tym uzupełnianiu ich wyposażenia,
8) współdziałanie w organizowaniu olimpiad przedmiotowych i konkursów,
9) wymianę ocen i spostrzeżeń na temat podręczników i materiałów pomocniczych.
Zadania liderów zespołów przedmiotowych:
1) koordynowanie pracy dydaktycznej i wychowawczej zespołów przedmiotowych,
2) zgłaszanie propozycji dotyczących realizacji programów nauczania (szkolny zestaw programów nauczania oraz podręczników i poradników),
3) opracowanie planu pracy zespołów.