SYMULATORY BIZNESU DLA WYBRANYCH SZKÓŁ PONADPODSTAWOWYCH SUBREGIONU TARNOWSKIEGO
Małopolskie Centrum Doskonalenia Nauczycieli wspólnie z wybranymi szkołami Subregionu Tarnowskiego – również naszą, będą realizować projekt „Wirtualny biznes – realne kompetencje! Symulatory biznesu dla wybranych szkół ponadpodstawowych Subregionu Tarnowskiego”.
Projekt został wybrany przez mieszkańców w ramach IV edycji Budżetu Obywatelskiego Województwa Małopolskiego. Są to symulatory biznesu, aplikacje do wirtualnego zarządzania przedsiębiorstwem w wybranej branży. Produkt opiera się na poznawaniu tajników funkcjonowania rynku oraz wzajemnej rywalizacji uczestników. Gracze podejmują decyzje dotyczące organizacji oferty, polityki cenowej, kadrowej, marketingowej, itd. Narzędzie można wykorzystywać również na zajęciach zdalnych. Proces ćwiczeń z wykorzystaniem Branżowych Symulacji Biznesowych będzie realizowany przez nauczycieli z naszej szkoły, przy wsparciu pracowników firmy Revas.(KM)
STRATEGIE W ZDALNYM NAUCZANIU
Nowa sytuacja związana z pandemią wprowadziła rewolucyjne zmiany w oświacie. Nawet uczniom zafascynowanym technologiami może być trudno uniknąć stresu w związku z zamknięciem szkół i koniecznością nauki przez Internet. Deficyty w zakresie umiejętności uczenia się z sieci, samokontroli oraz ustalania priorytetów nie będą działały na korzyść uczniów. Stąd też konieczne okazuje się wskazywanie uczniom właściwych kierunków, naprowadzających ich na kształtowanie w sobie odpowiednich kompetencji, które pozwolą im z powodzeniem czerpać z e-lekcji oraz bogatych zasobów internetowych. Polecam artykuł zawierający opis wraz z przykładami osiemu umiejętności, których posiadanie ułatwia uczenie się i samosterowność ucznia. (JD)